Forumindex
 Vanliga frågor   Sök   Medlemslista   Användargrupper   Bli medlem   Profil   Logga in för att läsa dina meddelanden   Logga in 

Tanken här...

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Psoriasis - Hud
Föregående ämne :: Nästa ämne  

Författare

Meddelande

Majkl
Site Admin

Registreringsdatum: 13 januari 2011

InläggPostat: 2011-01-13 00:57:47    Rubrik: Tanken här...

Svara med citat

Jag hoppas att vi i detta forum kan samla erfarenheter och alternativa lösningar på vårt gemensamma problem Psoriasis.

Det finns en uppsjö av krämer, schampo, lösningar o.s.v. och vi erfarna "sjuklingar" har nog det gemensamt att vi testat det mesta. Låt oss dela våra erfarenheter med varandra men även till de som nyligen upptäckt sin åkomma. Smile

Till överst på sidan

Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post

Gäst

InläggPostat: 2012-04-09 15:15:59    Rubrik:

Svara med citat

Locobase funkade rätt bra - ett kort tag. Likaså är ACO hårbottengel för torr hårbotten bra för att fjälla av, den är inte fet.

Tjära kan funka, du kan leta efter tjär och svaveltvålen reporia, inte för höga förhoppningar bara.

Kortisonet skiter jag i helt numer. Mer problem, det torkar ut, spricker, man får små knottror,

Till överst på sidan

Gäst

InläggPostat: 2012-06-05 12:20:31    Rubrik: Excelen Handsalva Classic

Svara med citat

Excelen Handsalva Classic

Ett tips, Jag har en lätt variant som slår ut ibland, några smörjningar av detta så försvinner det,

Har en bekant som har en SVÅR variant som säger att denna lindrar bra!

Till överst på sidan

Jonas
Gäst

InläggPostat: 2013-01-11 23:29:09    Rubrik: Remicade

Svara med citat

Jag är nästan helt symptom fri.Jag har haft psoriasis i 15år nu.Jag har tidigare provat på de flesta kurer och behandlingar.incl puva,daivobet etc,etc.Det fungerade en tid sedan blev det bara sämre.Tillslut så var det bara salta bad, och daivobet hudkräm som gällde.När jag blev remiterad för
remicade var jag tveksam om det skulle fungera,men det gjorde det.
Remicade tog bort 95% på 3månader,incl mina deformerade naglar är helt återställda.
Laughing

Till överst på sidan

Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Psoriasis - Hud Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |